Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dodatek węglowy

Utworzono dnia 18.08.2022

Osoby ogrzewające swoje gospodarstwo domowe w Gminie Bojanów węglem, mogą liczyć na dofinansowanie do jego zakupu.

Dla kogo dodatek węglowy w Gminie Bojanów?

Jednorazowe dofinansowanie przeznaczone jest dla gospodarstw domowych w Gminie Bojanów, których głównym sposobem ogrzewania źródłem ogrzewania jest:

•    kocioł na paliwo stałe,
•    kominek,
•    koza,
•    ogrzewacz powietrza,
•    trzon kuchenny,
•    piecokuchnia,
•    kuchnia węglowa,
•    piec kaflowy na paliwo stałe,

zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85 proc. węgla kamiennego.


Należy złożyć prawidłowo wypełniony wniosek do gminy ( pokój nr 7 w budynku urzędu).


Gmina może nas wezwać do uzupełnienia braków formalnych. Wzór wniosku jest jednolity dla wszystkich gmin. Wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego będzie stanowił załącznik do rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska.
Przez gospodarstwo domowe, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym, rozumie się:
•    osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) lub
•    osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).


Ważne! Aby otrzymać dodatek węglowy na ogrzanie gospodarstwa domowego, nie trzeba być właścicielem budynku, jak również nie jest konieczne zameldowanie w miejscu zamieszania. Dla przyznania dodatku węglowego kluczową informacją jest miejsce zamieszkania.

Ile wynosi dodatek węglowy?

W ramach dodatku węglowego gospodarstwo domowe może otrzymać 3 tysiące złotych. Wysokość dofinansowania nie jest uzależniona od kryterium dochodowego.

Uwaga! W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku węglowego.

Ważne! Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Imieniny:

POSIŁEK
W DOMU I W SZKOLE